23.1.12

Οι τοκογλύφοι της Θεσσαλονίκης


Ζούμε στην χώρα του υπαρκτού σουρεαλισμού. Ένας τόνος σε ένα επώνυμο εμπνέει. Και ίσως μας γλιτώνει από το να πηδήξουμε από κανένα μπαλκόνι με τα τραγικά γεγονότα που συμβαίνουν σε αυτόν τον τόπο. Τηλεφώνημα σε πελάτη:



 -Ναι γεια σας από το τοκογλυφίο της γειτονιά σας παίρνω τηλέφωνο, ονομάζομαι Ελένη Μπούρδα και...

-Μουχαχαχα

 -Γιατί γελάτε?

-Κάτι μπήκε στο μάτι μου. Συγγνώμη κυρία Μπούρδα. Μουχαχαχαχ

-Τέλος πάντων. Πως είναι τα πόδια σας?

-Την Τετάρτη βγάζω τους γύψους. Βαρύ χέρι έχουν «τα παλληκάρια σας»

-Ομορφάντρες. Πρώην ποδοσφαιριστές του ΠΑΟΚ. Γερά σκαριά.

-Αι στο διάολο.

-Τι είπατε?

-Τίποτα.

-Μάλιστα. Σας πήρα να σας πω ότι ο κύριος Μάρκος μου είπε ότι έχετε καθυστερήσει τα χρωστούμενα και θα αναγκαστούμε μετά το σπίτι, το αυτοκίνητο, το μαγαζί, τη γυναίκα και τη πεθερά σας, να κατασχέσουμε και το κορμί σας αν δεν πληρώσετε τα υπόλοιπα.

-Έλα να το πάρεις Μπούρδα μου. Δεν υπάρχει σάλιο λέμε.

-Να το βρείτε το σάλιο γιατί ο κύριος Μάρκος μου είπε να σας πω ότι θα στείλει έναν απόστρατο αστυνομικό και θα σας βάλει το πιστόλι στον κρόταφο.

-Και στο κώλο να μου το βάλει μωρή Μπούρδα, αρρώστια, δεν υπάρχει σάλιο λέμε.

-Δεν είστε συνεπής στις υποχρεώσεις σας κύριε. Σας δανείσαμε 5000 € και μας έχετε επιστρέψει μόνο 155 000 €. Και εμείς επιχείρηση είμαστε. Διευκολύνουμε τον κόσμο από το υστέρημα μας αυτούς τους χαλεπούς καιρούς της κρίσης. Πως θα τα βγάλουμε πέρα; Ε; Πώς;

-Τι να σου πω Μπούρδα κοπέλα μου. Λεφτά δεν υπάρχουν.

-Χρυσά δόντια έχετε;

-Όχι. Αλλά η πεθερά μου πρέπει να έχει δύο χρυσά σκυλόδοντα.

-Της τα βγάλαμε.

 -Και ένα μενταγιόν με την φωτογραφία του μακαρίτη του πεθερού μου πρέπει να έχει.

-Της το πήραμε. Μας έχει απολωλάνει με το κλάμα της.

-Η βέρα της γυναίκας μου είναι από πλατίνα αν δεν κάνω λάθος.

-Την πήραμε και αυτή. Μαζί με το δάχτυλο βέβαια γιατί δεν έβγαινε. Αλλά της το ξανακολλήσαμε. Μια χαρά είναι. Το κουνάει κανονικά τώρα. Και δεν θα σας χρεώσουμε για την επέμβαση.

- Ε δεν έχω τίποτα άλλο μωρή Μπούρδα. Αι σιχτίρ πρωϊνιάτικα.

-Κάντε μια προσπάθεια σας παρακαλώ πολύ γιατί και στο ξύλο θα σας ξανασπάσουμε και τον γιατρό του ΠΑΟΚ έχουμε στα payroll μας να σας δώσει αναγκαστικά εξιτήριο όπου και αν νοσηλευτείτε. Δεν γλιτώνετε. Πάρτε το χαμπάρι.

-Μπούρδα κορίτσι μου. Δεν έχω άλλα. Τώρα τι μου λες εσύ εγώ τα ακούω βερεσέ.

-Ο κύριος Μάρκος μου είπε αν δεν με πληρώσετε και το υπόλοιπο τρισεκατομμύριο ευρώ που μας χρωστάτε θα σας φυτέψει κάτω από τα χόρτα και δεν θα σας βρει κανείς.

-Μπούρδα να σου κάνω μια ερώτηση?

-Παρακαλώ. Ότι θέλετε?

-Αυτό είναι το κανονικό σου όνομα ή καλλιτεχνικό?

-Είστε ανάγωγος. θα πω στον κύριο Μάρκο να σας κρεμάσει από τα @@. Καλημέρα σας. 

-Μπούρδες...

 ΣτΣ: Ο τηλεφωνικός διάλογος είναι εμπνευσμένος από πραγματικά γεγονότα. Ο πίνακας The visage of War (1940) είναι του Salvador Dali. Δημοσιεύτηκε στο blog Epikairo 22/1/2012